Chatbubbles 50.000 tevreden klanten
Sync 30 dagen recht op retour
Cube Snelle internationale levering

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u informatie over de meest gestelde vragen. Als je vraag niet wordt beantwoord, neem dan contact met ons op via service@pirschershop.nl

Verzending

Wat zijn de verzendkosten?

Alle informatie over onze verzendkosten vind je hier.

Hoe lang is de levertijd?

Als de bestelling en betaling voor 14:00 uur op dezelfde dag zijn ontvangen, verwerken en verzenden we de bestelling meestal nog dezelfde dag, mits er een levertijd van 1-2 dagen bij het artikel staat vermeld.

Tip:
Let goed op of de levertijd verandert als je de maat selecteert. Als je meerdere artikelen met verschillende levertijden bestelt, geldt altijd de langste levertijd. Dit kan de verzending met 1 week vertragen.

  • Binnen Duitsland is de levertijd meestal 1-2 werkdagen vanaf verzending. Dit betekent dat je je bestelling meestal de volgende dag al in huis hebt.
  • Voor  Oostenrijk en Zwitserland is de levertijd vanaf verzending 2-4 werkdagen.
  • Voor andere EU-landen kan de verzending twee tot veertien dagen duren. 

Je ontvangt een e-mail wanneer je bestelling ons pand verlaat. Als je het pakket een week na ontvangst van de e-mail ter bevestiging van de verzending nog niet hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice op service@pirschershop.nl.

Kan ik ook naar een Packstation verzenden?

Natuurlijk kun je je bestelling bij een Packstation laten afleveren.

Vink hiervoor het vakje "Het afleveradres wijkt af van het factuuradres" aan in de 2e stap van het bestelproces. Hierdoor krijg je de benodigde invoervelden voor het afleveradres dat afwijkt van het factuuradres.

  • Vul in de velden "Voornaam" en "*Laatste naam" zoals gewoonlijk je naam in
  • Vul in het veld "Extra adres" je DHL-klantnummer in
  • Vul in het veld "Straat en huisnr." het woord "Packstation" in, gevolgd door je Packstationnummer. (Voorbeeld: Packstation 137)
  • Vul in het veld "Postcode" en "Plaats" de postcode en de plaats van het Packstation in
Kan ik mijn pakket online volgen?

Onmiddellijk nadat we je bestelling hebben verzonden, ontvang je van ons een e-mail met het DHL-trackingnummer en een link naar DHL-tracking van de zending, waarmee je je pakket kunt volgen.

 

Ruilen

Kan ik een artikel ruilen voor een andere maat?

Helaas kunnen we geen ruilingen aanbieden om ervoor te zorgen dat onze voorraad zo hoog en actueel mogelijk is. Als je een artikel in een andere kleur of maat wilt bestellen, retourneer het ongewenste artikel dan zoals gewoonlijk en plaats een nieuwe bestelling. Zo ontvang je het vervangende artikel veel sneller.

 

Retourneren

Wat betekent 30 dagen retourperiode?

Een goede klantenservice is erg belangrijk voor ons. Daarom bieden we een uitgebreide retourtermijn van 30 dagen. 

Houd er rekening mee dat je de goederen binnen 30 dagen aan ons moet retourneren en dat we alleen ongebruikte, ongedragen artikelen accepteren. We raden je daarom aan om de goederen alleen thuis te passen en te controleren. Zorg ervoor dat je geen labels verwijdert en de artikelen niet bevuilt. Gedraag je bij het controleren alsof je in een winkel bent. Dit bespaart jou en ons veel tijd en moeite in het geval van een klacht. Je kunt je herroepingsrecht ook op een andere manier uitoefenen met een uitdrukkelijke verklaring.

Hoe stuur ik een retourzending?

Gedetailleerde instructies voor het versturen van retourzendingen vind je hier.

Zijn retourzendingen gratis?

Helaas kunnen we vanuit Nederland geen gratis retourzendingen aanbieden. Je moet de verzendkosten voor retourzendingen vanuit Nederland zelf dragen. We werken aan een oplossing om je in de toekomst een gunstige retourservice te kunnen bieden. Bedankt voor je begrip.

Hoe krijg ik mijn geld terug?

Zodra de goederen naar ons zijn teruggestuurd en door ons zijn gecontroleerd, storten we het bedrag terug. 

  • Als je betaalt via vooruitbetaling ontvang je een tegoed op je rekening.
  • Als je met PayPal betaalt, ontvang je een tegoed op je PayPal-rekening.
  • Als je per creditcard betaalt, ontvang je een tegoed op je creditcard.
  • Als je per bankoverschrijving betaalt, ontvang je een tegoed op je rekening.
  • Als je per directe overschrijving betaalt, ontvang je een tegoed op je rekening.

 

Klachten

Klik hier voor gedetailleerde instructies over onze klachtenprocedure: Ga naar Klachten

 

Betaling

Hoe kan ik vooruitbetalen?

Als je vooruitbetaalt, selecteer dan de betaalmethode "Vooruitbetaling" in het bestelproces. Na het afronden van je bestelling ontvang je van ons eene-mail op met het over te maken bedrag en onze bankgegevens. Vermeld je naam en bestelnummer als het doel van de overboeking, zodat we je betaling aan de juiste bestelling kunnen toewijzen. De goederen worden verzonden na ontvangst van de overschrijving.

Hoe betaal ik via PayPal?

Na het afronden van je bestelling word je doorgestuurd naar PayPal om je betaling af te ronden. Met PayPal kun je betalen als PayPal-lid of als gast. Om als gast te betalen, heb je geen PayPal-rekening nodig en kun je gemakkelijk betalen via automatische incasso of creditcard. PayPal-leden kunnen gewoon betalen via hun PayPal-rekening.

Hoe betaal ik met mijn creditcard?

Tijdens het bestelproces kun je veilig je creditcardgegevens invoeren via een SSL-gecodeerde pagina en de betaling direct afronden. Je kunt je bestelling dan met creditcard betalen op een versleutelde en beveiligde pagina. De goederen worden direct na ontvangst van de betaling verzonden. 

Hoe betaal ik met een aankoop op rekening?

We sturen je een factuur met de goederen. Je vindt de bankgegevens op de factuur en je kunt gemakkelijk per bankoverschrijving betalen. Zelfs als we een retourtermijn van 30 dagen toekennen, moet je de goederen binnen 14 dagen betalen. 

Hoe betaal ik per bankoverschrijving?

Als je per bankoverschrijving wilt betalen, selecteer dan de betaalmethode "Sofortüberweisung" in het bestelproces. Je kunt de betaalmethode "Sofort-Überweisung" van Payment Network AG, Fußbergstr. 1, 82131 Gauting, Duitsland gebruiken. In principe kan elke internetgebruiker Sofortüberweisung als betaalmethode gebruiken als hij een geautoriseerde online bankrekening heeft met een PIN/TAN procedure. Let op: Sofortüberweisung is nog niet bij alle banken beschikbaar. Als je de "Sofortüberweisung" service gebruikt, ontvangen wij het overschrijvingstegoed direct, wat de verwerking van de bestelling versnelt (verzending vindt plaats na bijschrijving). Je hebt alleen je rekeningnummer, sorteercode, PIN en TAN nodig. met behulp van het beveiligde betalingsformulier van Payment Network AG maakt www.sofortueberweisung.de automatisch en in realtime een overschrijving aan op je online bankrekening. Het aankoopbedrag wordt onmiddellijk en rechtstreeks naar onze bankrekening overgemaakt. Deze service is gratis voor jou als klant, alleen de kosten (overschrijvingskosten) van je bank kunnen van toepassing zijn.

 

Algemene informatie

Hoe kan ik bestellen in de Pirscher shop?

Als je het gewenste product hebt gevonden, kun je het vrijblijvend aan je winkelmandje toevoegen door op de knop "ADD TO CART" te klikken. Je kunt de inhoud van het winkelmandje op elk gewenst moment bekijken door op de knop "IN DE WINKELWAGEN" te klikken. Je kunt de producten op elk moment uit het winkelmandje verwijderen door op de knop [X] te klikken. Als je de producten in het winkelmandje wilt kopen, klik je op de knop "CONTINUE TO CHECKOUT". Je wordt dan gevraagd om je persoonlijke gegevens in te voeren, de betaalmethode te selecteren en te bevestigen dat je de klanteninformatie hebt gelezen. Je kunt het bestelproces op elk gewenst moment annuleren door het browservenster te sluiten of door te klikken op de knop "BESTEL DOOR NAAR BETALING". Voordat je de bestelling verzendt, heb je de mogelijkheid om eventuele invoerfouten te herkennen. Natuurlijk kun je de informatie die je hebt ingevoerd op elk moment tijdens het bestelproces corrigeren en/of wijzigen door in je browser op "TERUG" te klikken. Of je kunt de wijzigingsknoppen in het overzicht gebruiken voordat je je bestelling verstuurt om correcties aan te brengen.

Opmerking: Onze site werkt het beste in de nieuwste versies van de browsers Firefox, Internet Explorer, Safari of Google Chrome. Het gebruik van onze site kan problematisch zijn met Internet Explorer 6 en ouder, omdat inhoud zoals het winkelmandje dan niet kan worden weergegeven. Als dit het geval is, raden we je aan de nieuwste versie van je browser te installeren.

Wat is mijn account?

Je kunt een persoonlijke account aanmaken in onze winkel. In je account kun je verlanglijstjes maken, bestellingen volgen of je persoonlijke gegevens, nieuwsbrieven en afleveradressen beheren. Door een account aan te maken bespaar je de volgende keer dat je een bestelling plaatst veel tijd, omdat je factuur- en afleveradressen worden opgeslagen. Je kunt eenvoudig een account aanmaken tijdens het bestelproces of klik op "Registreren" in de menubalk onder "Inloggen". Het aanmaken van een account is vrijwillig en kan op elk moment worden geannuleerd. Als je je account wilt verwijderen, stuur ons dan een e-mail met je e-mailadres naar service@pirschershop.nl.

Kan ik een cadeaubon maken of weggeven?

Neem per e-mail contact met ons op via service@pirschershop.nl. We helpen u graag verder.